niedziela, 28 września 2014

Zakupy w zoologu! Przepis na mieszankę! Zmiana ściółki!

Cześć. Dziś byłem w sklepie zoologicznym. Kupiłem co nieco moim kochanym zwierzaczkom. Oto kupione rzeczy:

Wszystkie akcesoria

Dla Rexa:

Zabawkowy, piszczący kurczak z firmy Trixie

Dla Tygrysicy:

2 paczki otrąb pszennych. Posłużą jako nowa ściółka i jako składnik paszy.

Karma dla ryb Ichtio-Vit. Sypka karma, która będzie składnikiem paszy.

Dla Bieluszki

Dwie kolby truskawkowe z firmy Vitapol.

Tak wyglądają rozpakowane :)

Metamorfoza w terrarium Tygrysicy! Zmiana ściółki. Tak wyglądała stara ściółka-trociny:

Trociny dawały miękkość kończynom Tygrysicy przez kilka tygodni.

Teraz jednak nowa ściółka! Otręby pszenne. Nie wiem czy dobrze widać inny kolor ;)

Otręby posłużyły doskonale!

Miękkość gwarantowana!

Co więcej, zrobiłem mieszankę dla Tygrysicy. Tak wygląda:



A teraz przepis:

Jak przygotować mieszankę dla karaczana?

Składniki:
Otręby-pszenne, żytne lub owsiane. Jak kto woli.
Sucha karma dla psa-Chappy lub na wagę. Aby były małe granulki. Jeśli będą duże możemy pokruszyć. 
Karma dla ryb-Ja użyłem Ichtio-Vit, ponieważ doskonale się dopasowała i wchłonęła w otręby, przez co wcale jej nie widać. 
Płatki kukurydziane

Wykonanie:
Wsypujemy karmę (w granulkach lub pokruszoną). Następnie zasypujemy karmą dla ryb aż w końcu otręby a następnie płatki. Teraz mieszaj ją 1-2 minuty aby się zmieszała z innymi składnikami i podaj. 


P.S. Jeśli chcemy dodać jeszcze do tego wilgoć to możemy spryskać wodą paszę ale ostrzegam-szybko pleśnieje.















3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Stanowczo odradzam kupowanie tego syfu, kolb! Są sztuczne, napakowane chemią i kij wie jeszcze czym. Masa barwników i składników po prostu zbędnych.
    Radzę Ci robić kolby samemu, lepsza zabawa i satysfakcja z widoku wcinającego chomika ;)
    Na necie znajdziesz mnóstwo fajnych i prostych przepisów, ja już nie raz robiłam takie kolby i szczerze polecam! :)
    Pozdrawiamy.
    http://majkowaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń